M Y M E M O R I E S

Picniking Raya Slideshow: Mohd’s trip to Kuala Rompin, Pahang, Malaysia was created by TripAdvisor. See another Kuala Rompin slideshow. Create your own stunning slideshow with our free photo slideshow maker.

Thursday 8 September 2011

TAKDIR 06/09/2011

1.tanggal 06/09/2011 meninggalkan satu pengalaman yang amat penting dalam diri saya. untuk saya menginsafi diri dan bermuhasabah tentang kehidupan. pagi tadi, saya telah dikhabarkan tentang kematian seorang kawan. meskipun tidak rapat, allahyarham MOHD SAIFUL sering ke kedai untuk membeli minyak motor dan rokok. namun,pada malam tadi allah telah menjemput beliau pulang setelah 19 tahun mengghuni dunia akibat kemalangan jalanraya.walaupun masih sihat dan tidak menunjukkan tanda-tanda yang beliau akan pergi, saya sempat melihat senyuman terakhirnya sewaktu melalui tempat kerjanya. dan saya tak sangka itu adalah kali terakhir saya melihatnya. itu takdir.

2.mungkin ramai kawan-kawan tak berapa sedar, kenapa tahun ni saye jarang hantar mesej raya. semua kerana handphone saye rosak n stremix kat umah pulak problem. hampir seminggu gak la nak urus sume hal-hal tu, takdirnya, banyak yang lost contact gan saye. saye sedih tapi nak buat cam ne.. takdir kan.

3.petang ni jugak satu berita kematian lagi dikhabarkan. tambahan kali ini melibatkan keluarga tedekat di rompin. innalillah...satu family sedih but this is fate and as a human being this is normal. i accept that. walaupun saya jarang berjumpa dan rapat dengannya, tetapi beliau sangat rapat dengan ayah dan ibu saya.

4.bukan itu sahaja, ada perkara yang sangat menyedihkan yang menimpa saya. setelah hampir setahun menyimpan azam untuk merebut kembali sesuatu yang amat bermakna dimata kita, akhirnya hancur kerana takdir yang menentukan segala-galanya. usaha dan tenaga untuk membuktikan segala keringat kita bersifat infiniti pada prespektif orang lain. saya bersyukur kerana dikurniakan sahabat yang bisa mendengar dan menasihati baik buruk tindakan saya. saya terima kerana ini takdir saya.

5.saya telah delete salah seorang kawan saya dalam fb nih. bukan sebab die jahat atau apa. tapi sebab saya yakin die akan menjadi lebih baik tanpa saya. maafkan saya.

6.saya tak tau kenapa tetiba hari ni banyak mengelamun tentang kawan saya yang akan meninggalkan negara malaysia untuk menyambung pelajarannya. bila fikir, memg sedih tapi nak buat cam na. hidup mesti diteruskan. dan takdir tuhan akan terus menetapkan apa yang telah direncanakan oleh tuhan. semoga dia terus menggapai kejayaan disana. mohon doa untuknya. selmat jalan IRMA SYUKRI BINTI KHODORI.

ni la Cik Irma Syukri


akhirnya, epilog ini bukanlah untuk meraih simpati atau publisiti namun saya berharap anda semua dapat mendoakan saya untuk terus bersabar dan terus menjadi kawan baik saya. ini takdir. anda shabat saya..

No comments:

Post a Comment